Kako će Hrvatska 1. siječnja 2020. preuzeti predsjedanje Europskom unijom, Zagreb će na pola godine, uz Bruxelles, postati prijestolnica Europe. Pozornost europske i svjetske javnosti bit će usmjerene prema Hrvatskoj koja će kreirati europske politike i postati susretište najviših europskih političkih dužnosnika. Kako najbolje iskoristili tu priliku, bila je tema na okruglom stolu Hrvatska 2020: izazovi predsjedanja EU za međunarodno pozicioniranje koji je održan u sklopu konferencije Communication Management Forum 2019.
Ivan Barbarić, potpredsjednik Hrvatske gospodarske komore za međunarodne poslove i EU, istaknuo je da je Hrvatska prepoznata kao turistička destinacija. „Nažalost, tu priča kao da staje i zato moramo napraviti iskorak dalje. Imamo mnogo tvrtki, uz prepoznatljivi Rimac, koje su prve u svijetu u svojim nišama. Made in Croatia možda ne predstavlja kvalitetu poput švicarskog i njemačkog brenda, no moramo raditi da to postanemo. I Hrvati u svijetu poznati su kao stručni i vrijedni, stoga u kombinaciji sa svime mogu pomagati u podizanju svijesti o nama. Gospodarstvo mora biti šlag na toj torti jer bez kvalitetnoga gospodarstva dolazi u pitanje sve ostalo”, zaključuje Barbarić.
„Bilo kakav veliki skup, ako dovodi druge ljude u zemlju, prigoda je da se prikažemo i pokažemo“, rekla je potpredsjednica Vlade i ministrica vanjskih i europskih poslova Marija Pejčinović Burić. „Politička je razina još dodatna prilika za to. U šest mjeseci, ili malo više od toga, imat ćemo prigodu svaki dan u različitim formatima komunicirati s mnogo ljudi. Intenzitet i mnogostrukost tema i stručnih ljudi koji će doći do nas, velik su izazov. Znatan dio događanja se ipak održava u Bruxellesu, no tridesetak događaja na najvišoj razini održat će se u Hrvatskoj”, ističe Marija Pejčinović Burić.
Zvonimir Frka Petešić, predstojnik Ureda predsjednika Vlade, dodaje da je predsjedanje Europskom unijom iznimna prilika za promociju zemlje. „Da smo prije mogli krenuti u pripremu, mogli smo već jasnije brendirati naše predsjedanje, no dovoljno je vremena da učinimo sve što trebamo i kako trebamo. Odabran je vizualni identitet predsjedanja koji će se predstaviti nekoliko mjeseci prije početka predsjedanja, a slogan se trenutno odabire”, ističe Petešić.
Dubravka Sinčić Ćorić, voditeljica Radne skupine Predsjednice Republike Hrvatske za razvoj identiteta i brenda RH, istaknula je da iako je predsjedanje EU političko događanje, ono je ujedno i prilika za komunikaciju. „Možemo prezentirati sve naše uspjehe – od karaktera, ideja, sporta, ekonomije pa do sakupljanja novca za liječenje male Mile. S drugim smo institucijama sudjelovali i generirali zajednički sadržaj koji je naišao na pozitivne ocjene. Još nam nedostaje tijelo da slika Hrvatske bude sinkronizirana s obzirom na različitost poruka koje šaljemo”, ocjenjuje Dubravka Sinčić Ćorić.
Kristjan Staničić, direktor Glavnog ureda HTZ-a, naglasio je da su prepoznali važnost sinergija turizma i drugih sfera koje mogu pomoći brendiranju Hrvatske. „Sportske manifestacije, kao i kulturna događanja, prilike su za dodatnu promociju, a kako se 20. svibnja priprema izravno emitiranje posljednje epizode Igre prijestolja, i to će biti prilika za promociju Hrvatske u svijetu”, rekao je Staničić.