Hrvatska turistička zajednica sudjeluje na najvećem godišnjem skupu udruženja sjevernoameričkih turoperatora (USTOA). Konferencija naziva „2018 USTOA Annual Conference & Marketplace“ ove se godine u svom 40. izdanju održava u Phoenixu od 27. do 30. studenoga. Na ovom važnom skupu, uz Hrvatsku turističku zajednicu, sudjeluju i TZ grada Zagreba, TZ Dubrovačko-neretvanske županije i TZ grada Dubrovnika. Konferenciji je prisustvovao i direktor Glavnog ureda HTZ-a Kristjan Staničić koji je naglasio da je Hrvatska na američkom tržištu jedna od najbrže rastućih destinacija.
„Riječ je o vrlo značajnom i važnom skupu koji, osim sjevernoameričkih turoperatora, odnosno aktivnih članova USTOA-e, privlači i mnoge druge pridružene članove i predstavnike turističkih ureda i turističkog gospodarstva zemalja iz cijelog svijeta. Ovo je ujedno bila prilika za susrete s ključnim partnerima kao što su TravelZoo, Collette, Holiday Vacations, Cox and Kings, The Travel Corporation i Stride Travel“, izjavio je direktor Staničić, dodavši kako se u 2019. godini očekuje nastavak dvoznamenkastog rasta prometa iz SAD-a, a u čemu će značajno pridonijeti i novi direktni let American Airlinesa na relaciji Philadelphia-Dubrovnik.
Direktor Staničić sastao se sa Al Merschenom, direktorom Myriad/Partner MMGY Group, jedne od vodećih američkih marketinških kompanija, koji je ujedno bio gost predavač na ovogodišnjim Danima hrvatskog turizma održanim na Hvaru. Također, hrvatski su predstavnici sudjelovali na forumu „The Destination for Destination Forum” koji se održao pod pokroviteljstvom globalne online kompanije TravelZoo, koja broji više od 28 milijuna članova i američke nacionalne obrazovne institucije Smithsonian, koja broji više od 180 podružnica diljem svijeta. Da je Hrvatska definitivno tražena destinacija među Amerikancima potvrđuje i Amy Wilkins iz Smithsonian Medie. „Najzanimljivija činjenica kod znatiželjnog turista je njegova želja da posjeti određena mjesta po prvi put ili da želi posjetiti mjesta o kojima nema bas puno informacija. Takav turist želi putovati vođen željom da će na tom putovanju doživjeti autentično iskustvo. Hrvatska je idealna destinacija za takve turiste s obzirom na veliku ponudu sadržaja povezanih s kulturom i povijesti“, zaključila je Wilkins.
Odličan status naše zemlje na velikom američkom tržištu potvrđuju i rezultati tržišnog istraživanja kompanije PricewaterhouseCoopers (PwC), čiji su predstavnici bili jedan od predavača na forumu. Prema navedenom istraživanju Hrvatska je uvrštena među top pet „Off the Beaten Track“ destinacija, odmah nakon Islanda i Kambodže, a prije Kolumbije i Vijetnama.
Osim u Phoenixu, Hrvatska turistička zajednica i ured Predstavništva HTZ-a u SAD-u na čelu s direktoricom Inom Rodin, nastavlja s provedbom promotivnih aktivnosti kroz sudjelovanje na godišnjoj konferenciji udruge putničkih agencija Signature Travel Network, koja se održava u Las Vegasu do 30. studenog. Signature Travel Network je neprofitno udruženje organizatora putovanja koju financiraju aktivne članice udruženja. Većina europskih turističkih organizacija surađuju s ovim udruženjem koje nudi pristup 7.000 agenata koji generiraju više od 7 bilijuna dolara prihoda od prodaje. Hrvatska turistička zajednica članica je Signature Travel Network mreže od 2017. godine.
Prema podacima sustava eVisitor, u dosadašnjem dijelu godine s tržišta SAD-a ostvareno je 578 tisuća dolazaka i 1.6 milijuna noćenja, što u odnosu na isto razdoblje prošle godine predstavlja rast od 23 posto u dolascima i 18 posto u noćenjima. Top destinacije američkih turista po ostvarenim noćenjima su Dubrovnik, Split, Zagreb, Hvar i Rovinj.