Na 6. sjednici Sabora Hrvatske turističke zajednice usvojen Program rada za 2014. godinu i predstavljeni rezultati tržišnih istraživanja

Kategorija: Priopćenja
Objavljeno:
Sabor HTZ
Novi pristup Hrvatske turističke zajednice i inovacije predviđene Programom rada za 2014. godinu omogućit će repozicioniranje Hrvatske kao turističke destinacije

Na 6. sjednici Sabora Hrvatske turističke zajednice održanoj u zagrebačkom hotelu Esplanade predstavljena je aktualna situacija o stanju na emitivnim tržištima i rezultatima ostvarenima u prvih 11 mjeseci 2013. godine. U razdoblju od siječnja do studenoga zabilježen je ukupni kumulativni rast od 5,53% u dolascima te rast od 4,13% u noćenjima, a posebno vesele dobri rezultati pred i posezone. Na većini emitivnih tržišta zabilježen je rast, izuzev Rusije i Ukrajine, a predstavljajući stanje na tržištima direktorica Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice Meri Matešić istaknula je napredak Poljske, Velike Britanije i skandinavskih zemalja.
Nakon što je prošlog tjedna Turističko vijeće HTZ-a usvojilo Program rada Hrvatske turističke zajednice za 2014. godinu, danas je Program predstavljen i prihvaćen od strane Sabora HTZ-a. Aktivnosti predviđene Programom slijede razvojni okvir i ključne smjernice uspostavljene Strategijom razvoja turizma Republike Hrvatske do 2020. godine, a naglasak je stavljen na strategiju sustava turističkih proizvoda iz kojih proizlazi i primjerena promocija na ciljnim tržištima.

''Program rada za sljedeću godinu se razlikuje bitno u odnosu na prethodne godine te sadrži bitne karakteristike novog Strateškog marketing plana. Na jasan i slikovit način po prvi puta se iz njega mogu iščitati jasni ciljevi, a to je udvostručenje potrošnje. Moramo kreirati nove proizvode, posebice u pred i posezoni te tako generirati povećanje potrošnje prosječnog turista. Za to je potrebno uvoditi promjene. Ovog ljeta reorganizirali smo Glavni ured te krećemo u daljnju reorganizaciju i povećanje efikasnosti sustava turističkih zajednica. Ključno je da HTZ bude specijalizirana marketinška agencija koja će promicati Hrvatsku kao destinaciju, a da samoj destinaciji prepustimo kreiranje i upravljanje destinacijama. Iza nas ponovno imamo vrlo uspješnu turističku godinu, a pred nama je još jedna izazovna godina u kojoj nas čeka veliki posao.'' – izjavio je ministar turizma Darko Lorencin.

Predstavljajući Program rada direktorica Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice Meri Matešić izjavila je kako u 2014. Program donosi cijeli niz novosti, uključujući izgradnju nove brending strategije hrvatskog turizma, unapređenje odnosa s javnošću putem provedbe integrirane PR strategije, daljnje unapređenje online komunikacije putem niza inovacija te uspostavu PPS koncepta (pred i posezona) s ciljem poticanja turističkog prometa u razdoblju van vrhunca sezone.

„Prva ključna zadaća HTZ-a u 2014. godini je redefiniranje elemenata turističkog identiteta Hrvatske na temelju kojih će se izgraditi nova brending strategija. Prva faza provedbe uključuje izradu novih kreativnih rješenja za sve ključne komunikacijske kanale, a nova integrirana strategija imat će međunarodno predstavljanje na londonskom sajmu WTM 2014.“, izjavila je direktorica Matešić.

Nakon usvajanja Programa rada za 2014. godinu, direktorica Matešić Saboru je predstavila rezultate šest istraživanja provedenih na najvažnijim emitivnim tržištima koji su temelj za pripremu Strateškog marketing plana hrvatskog turizma 2014-2020. Preliminarni rezultati prvih četiriju istraživanja (proces usvajanja brenda i primarna potražnja, pozicioniranje brenda i konkurenti, evaluacija elemenata brenda i ponašanje turista na putovanjima) predstavljeni su na Danima hrvatskog turizma, dok su rezultati istraživanja o stavu i percepciji poslovnog sektora provedenog metodom mystery shoppinga te istraživanja o percepciji Hrvatske na društvenim mrežama po prvi puta predstavljeni na sjednici Sabora.