Kategorija:
Objavljeno:
Danas je u Glavnom uredu Hrvatske turističke zajednice održana 1. sjednica Turističkog vijeća Hrvatske turističke zajednice u novom sazivu. U uvodnom dijelu sjednice ministar turizma Veljko Ostojić čestitao je na izboru novim članovima Turističkog vijeća, zahvalio se dosadašnjima na angažmanu i doprinosu u sveukupnoj promidžbi hrvatskog turizma. Naime, na konstituirajućoj sjednici Sabora Hrvatske turističke zajednice od 28. veljače 2012. godine odabrani su novi članovi Turističkog vijeća za iduće četiri godine.
Na sjednici je prihvaćen Poslovnik o radu Hrvatske turističke zajednice, Izvješće o stanju na emitivnim turističkim tržištima kao i Izvješće o ostvarenju Programa rada Hrvatske turističke zajednice. O aktualnom stanju na turističkim tržištima ministar je napomenuo kako je Ministarstvo turizma provelo anketu među 38 najvećih turističkih tvrtki u svim primorskim županijama te u gradu Zagrebu, a koje u svom sastavu imaju hotele, turistička naselja i kampove, od travnja do lipnja ove godine u Hrvatskoj se očekuju pozitivni rezultati turističkog prometa. U spomenutom razdoblju predsezone u našoj zemlji anketirane tvrtke predviđaju oko šest posto više dolazaka turista, koji bi trebali ostvariti oko 4,5 posto više noćenja, u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje. Tržišta Austrije i Njemačke odlično reagiraju i tu se i nadalje može očekivati rast. Nakon zastoja u Nizozemskoj, koja je značajno kamping tržište, situacija se i ondje stabilizirala. Nažalost znamo što se događa u Italiji i situacija ne budi pretjeran optimizam. No vjerujemo da bismo mogli ponoviti brojke iz proteklih godina jer smo Talijanima ipak povoljniji u odnosu na domicilnu zemlju, izvijestio je Ostojić. Izvijestio je kako će ostvareni turistički promet u predsezoni komentirati koncem lipnja te da nema razloga pretjeranoj euforiji i ukoliko se nešto nepredviđeno ne dogodi, hrvatski turizam će dati značajan doprinos nacionalnom gospodarstvu. Budući da je proces rezervacija još uvijek u tijeku te da je u tom mjesecu nekoliko praznika i blagdana, ima razloga za optimizam i ostvarenje dobrih rezultata. O aktualnom stanju na tržištu referirali su se i pojedini članovi Turističkog vijeća te dali pozitivne naznake ove turističke godine uz primjerenu dozu opreza budući da se značajni dio hrvatskog turističkog rezultata ostvaruje u domeni individualnog turističkog prometa kojeg je u ovom trenutku izuzetno teško prognozirati.
U nastavku je v.d. direktora Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice Niko Bulić dao detaljno izvješće o ostvarenju Programa rada Hrvatske turističke zajednice za 2011. godinu, a kojeg je potom Turističko vijeće jednoglasno i usvojilo. Bulić je istaknuo kako je zahvaljujući zajedničkim pripremama javnog i privatnog sektora u svim segmentima turističke ponude, uspješnim promidžbenim i drugim tržišnim aktivnostima, ali i drugim pozitivnim čimbenicima, poput povoljnih vremenskih uvjeta, Hrvatska je u 2011. godini zabilježila vrlo uspješnu turističku godinu, te se prema ostvarenim rezultatima svrstala među uspješnije turističke zemlje Europe. Osim odličnih rezultata na većini stranih tržišta, nakon nekoliko godina kontinuiranog pada, ponovo je zabilježen rast dolazaka i noćenja domaćih turista.
Hrvatska turistička zajednica u 2011. godini u cijelosti je obavila sve ključne promidžbene i druge tržišne aktivnosti utvrđene Programom rada za 2011. godinu, čime je dala značajan doprinos ukupnim rezultatima i poboljšanju imidža i položaja hrvatskog turizma na međunarodnom turističkom tržištu. Među realiziranim aktivnostima Bulić je izdvojio značajno povećanje obujma oglašavanja hrvatskog turizma u promotivnim kampanjama i promotivno/prodajnim kanalima sa subjektima javnog i privatnog sektora, koje predstavlja modificirani nastavak programa suradnje javnog i privatnog sektora koji je Hrvatska turistička zajednica preuzela od Ministarstva turizma. Također, u okviru već tradicionalnog projekta Volim Hrvatsku, temeljem Zakona o boravišnoj pristojbi i Zakona o članarinama u turističkim zajednicama provedena su dva nova programa potpora za turističke inicijative i turističke zajednice na turistički nerazvijenim područjima, čime je pojačana uloga Hrvatske turističke zajednice u unapređivanju turističkog proizvoda i osposobljavanju turističkih zajednica u djelovanju prema načelu destinacijskog menadžmenta. Također, osim opće promidžbe, u 2011. godini proveden je znatan broj posebnih tržišnih aktivnosti gdje je, pored ciljanih učinaka na pojedinim tržištima (Njemačka, domaće tržište), poseban naglasak stavljen na promidžbu kontinentalnog turizma i na unapređenje turistički manje razvijenih ili nerazvijenih područja.
Naposljetku, Bulić je istaknuo kako su aktivnosti Hrvatske turističke zajednice i predstavništava te ispostava u inozemstvu znatno pridonijele daljnjoj afirmaciji Hrvatske na međunarodnom turističkom tržištu, dok su aktivnosti iz domene javno-privatnog partnerstva ostvarile dodatan pozitivni utjecaj na rezultate fizičkog obujma prometa te prihode subjekata privatnog sektora, koji neposredno ili posredno djeluju u turizmu. Sveukupno, Hrvatska turistička zajednica za svoje aktivnosti u 2011. godini utrošila je 280,2 mil. kn, tj. 2% manje od plana.
U nastavku sjednice usvojeno je izvješće o prihodima sustava Turističkih zajednica za 2011. godinu, prihvaćeni su prijedlozi imenovanja članova Hrvatske turističke zajednice u Nadzorne odbore turističkih zajednica županija i Grada Zagreba, zatim prijedlozi za imenovanje radnih tijela, savjeta i povjerenstava Turističkog vijeća Hrvatske turističke zajednice, a ujedno je usvojen i godišnji plan provođenja nadzora na radom turističkih zajednica u 2012. godini. Prihvaćeno je izvješće o naplati boravišne pristojbe kao i prijenos poslova skladišta Hrvatske turističke zajednice vanjskom partneru. Članovi Turističkog vijeća informirani su o provedbi Javnog poziva za oglašavanje Hrvatske turističke zajednice u promotivnim kampanjama i promotivno/prodajnim kanalima u 2012. godini kao i prijedlogu Povjerenstva u kojem se odobravaju sredstva za oglašavanje u promotivnim kampanjama i/ili promotivnim/prodajnim kanalima javnog i privatnog sektora u 2012. godini, za modele I-XII u ukupnom iznosu od 49.510.961,53 kn.
Pod točkom razno, ministar Ostojić je nazočne informirao o obilježavanju 20 godina djelovanja Hrvatske turističke zajednice. Također, istaknuo je da će se krenuti u pravovremenu pripremu Programa rada Hrvatske turističke zajednice za 2013. godinu koji će se u svrhu usklađivanja sa Strateškim marketing planom hrvatskog turizma 2010.-2014. realizirati u suradnji s tvrtkama Horwath Consulting i THR koje su predmetni plan i izradile.
Na sjednici je prihvaćen Poslovnik o radu Hrvatske turističke zajednice, Izvješće o stanju na emitivnim turističkim tržištima kao i Izvješće o ostvarenju Programa rada Hrvatske turističke zajednice. O aktualnom stanju na turističkim tržištima ministar je napomenuo kako je Ministarstvo turizma provelo anketu među 38 najvećih turističkih tvrtki u svim primorskim županijama te u gradu Zagrebu, a koje u svom sastavu imaju hotele, turistička naselja i kampove, od travnja do lipnja ove godine u Hrvatskoj se očekuju pozitivni rezultati turističkog prometa. U spomenutom razdoblju predsezone u našoj zemlji anketirane tvrtke predviđaju oko šest posto više dolazaka turista, koji bi trebali ostvariti oko 4,5 posto više noćenja, u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje. Tržišta Austrije i Njemačke odlično reagiraju i tu se i nadalje može očekivati rast. Nakon zastoja u Nizozemskoj, koja je značajno kamping tržište, situacija se i ondje stabilizirala. Nažalost znamo što se događa u Italiji i situacija ne budi pretjeran optimizam. No vjerujemo da bismo mogli ponoviti brojke iz proteklih godina jer smo Talijanima ipak povoljniji u odnosu na domicilnu zemlju, izvijestio je Ostojić. Izvijestio je kako će ostvareni turistički promet u predsezoni komentirati koncem lipnja te da nema razloga pretjeranoj euforiji i ukoliko se nešto nepredviđeno ne dogodi, hrvatski turizam će dati značajan doprinos nacionalnom gospodarstvu. Budući da je proces rezervacija još uvijek u tijeku te da je u tom mjesecu nekoliko praznika i blagdana, ima razloga za optimizam i ostvarenje dobrih rezultata. O aktualnom stanju na tržištu referirali su se i pojedini članovi Turističkog vijeća te dali pozitivne naznake ove turističke godine uz primjerenu dozu opreza budući da se značajni dio hrvatskog turističkog rezultata ostvaruje u domeni individualnog turističkog prometa kojeg je u ovom trenutku izuzetno teško prognozirati.
U nastavku je v.d. direktora Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice Niko Bulić dao detaljno izvješće o ostvarenju Programa rada Hrvatske turističke zajednice za 2011. godinu, a kojeg je potom Turističko vijeće jednoglasno i usvojilo. Bulić je istaknuo kako je zahvaljujući zajedničkim pripremama javnog i privatnog sektora u svim segmentima turističke ponude, uspješnim promidžbenim i drugim tržišnim aktivnostima, ali i drugim pozitivnim čimbenicima, poput povoljnih vremenskih uvjeta, Hrvatska je u 2011. godini zabilježila vrlo uspješnu turističku godinu, te se prema ostvarenim rezultatima svrstala među uspješnije turističke zemlje Europe. Osim odličnih rezultata na većini stranih tržišta, nakon nekoliko godina kontinuiranog pada, ponovo je zabilježen rast dolazaka i noćenja domaćih turista.
Hrvatska turistička zajednica u 2011. godini u cijelosti je obavila sve ključne promidžbene i druge tržišne aktivnosti utvrđene Programom rada za 2011. godinu, čime je dala značajan doprinos ukupnim rezultatima i poboljšanju imidža i položaja hrvatskog turizma na međunarodnom turističkom tržištu. Među realiziranim aktivnostima Bulić je izdvojio značajno povećanje obujma oglašavanja hrvatskog turizma u promotivnim kampanjama i promotivno/prodajnim kanalima sa subjektima javnog i privatnog sektora, koje predstavlja modificirani nastavak programa suradnje javnog i privatnog sektora koji je Hrvatska turistička zajednica preuzela od Ministarstva turizma. Također, u okviru već tradicionalnog projekta Volim Hrvatsku, temeljem Zakona o boravišnoj pristojbi i Zakona o članarinama u turističkim zajednicama provedena su dva nova programa potpora za turističke inicijative i turističke zajednice na turistički nerazvijenim područjima, čime je pojačana uloga Hrvatske turističke zajednice u unapređivanju turističkog proizvoda i osposobljavanju turističkih zajednica u djelovanju prema načelu destinacijskog menadžmenta. Također, osim opće promidžbe, u 2011. godini proveden je znatan broj posebnih tržišnih aktivnosti gdje je, pored ciljanih učinaka na pojedinim tržištima (Njemačka, domaće tržište), poseban naglasak stavljen na promidžbu kontinentalnog turizma i na unapređenje turistički manje razvijenih ili nerazvijenih područja.
Naposljetku, Bulić je istaknuo kako su aktivnosti Hrvatske turističke zajednice i predstavništava te ispostava u inozemstvu znatno pridonijele daljnjoj afirmaciji Hrvatske na međunarodnom turističkom tržištu, dok su aktivnosti iz domene javno-privatnog partnerstva ostvarile dodatan pozitivni utjecaj na rezultate fizičkog obujma prometa te prihode subjekata privatnog sektora, koji neposredno ili posredno djeluju u turizmu. Sveukupno, Hrvatska turistička zajednica za svoje aktivnosti u 2011. godini utrošila je 280,2 mil. kn, tj. 2% manje od plana.
U nastavku sjednice usvojeno je izvješće o prihodima sustava Turističkih zajednica za 2011. godinu, prihvaćeni su prijedlozi imenovanja članova Hrvatske turističke zajednice u Nadzorne odbore turističkih zajednica županija i Grada Zagreba, zatim prijedlozi za imenovanje radnih tijela, savjeta i povjerenstava Turističkog vijeća Hrvatske turističke zajednice, a ujedno je usvojen i godišnji plan provođenja nadzora na radom turističkih zajednica u 2012. godini. Prihvaćeno je izvješće o naplati boravišne pristojbe kao i prijenos poslova skladišta Hrvatske turističke zajednice vanjskom partneru. Članovi Turističkog vijeća informirani su o provedbi Javnog poziva za oglašavanje Hrvatske turističke zajednice u promotivnim kampanjama i promotivno/prodajnim kanalima u 2012. godini kao i prijedlogu Povjerenstva u kojem se odobravaju sredstva za oglašavanje u promotivnim kampanjama i/ili promotivnim/prodajnim kanalima javnog i privatnog sektora u 2012. godini, za modele I-XII u ukupnom iznosu od 49.510.961,53 kn.
Pod točkom razno, ministar Ostojić je nazočne informirao o obilježavanju 20 godina djelovanja Hrvatske turističke zajednice. Također, istaknuo je da će se krenuti u pravovremenu pripremu Programa rada Hrvatske turističke zajednice za 2013. godinu koji će se u svrhu usklađivanja sa Strateškim marketing planom hrvatskog turizma 2010.-2014. realizirati u suradnji s tvrtkama Horwath Consulting i THR koje su predmetni plan i izradile.