Ministar Veljko Ostojić pozvao njemačke investitore i turiste u Hrvatsku

Kategorija: Priopćenja
Objavljeno:
ITB Berlin
„Jačanje konkurentnosti hrvatskog turizma u fokusu je našeg interesa, u skladu s čime nam je jedan od prioritetnih ciljeva i potencijalnim ulagačima olakšati poslovanje, odnosno ulaganja u Hrvatskoj. Već je donesena odluka o smanjenju PDV-a na turističke usluge od početka 2013. godine na 10 posto što će, očekujemo, utjecati i na podizanje kvalitete sektora i povećanje zaposlenosti, uz zadržavanje postojećih cijena. Vlada RH je već donijela i priprema niz mjera za poticanje ulaganja, a u pripremi je i novi zakon o njihovom poticanju. Stoga koristim priliku pozvati njemačke ulagače da ulažu u Hrvatsku, posebice u turizam, imajući posebno u vidu i najnoviju odluku o neoporezivanju reinvestirane dobiti“ izjavio je ministar turizma i predsjednik Hrvatske turističke zajednice Veljko Ostojić na tiskovnoj konferenciji Hrvatske turističke zajednice, održanoj u okviru najvećeg svjetskog turističkog sajma ITB u Berlinu. Dodao je kako će im, u slučaju iskazanog interesa, Hrvatska biti pouzdan i kvalitetan partner.

U nastavku je pojasnio kako će uklanjanjem administrativnih prepreka budućim ulagačima biti olakšano poslovanje u Hrvatskoj. Dodao je kako je jedna od planiranih mjera za povećanje konkurentnosti sektora i privatizacija preostalih 13 turističkih tvrtki u većinskom državnom vlasništvu u sljedeće dvije godine.

Govoreći o Njemačkoj, kao vodećem hrvatskom emitivnom tržištu, ministar je naglasio kako je među brojnim njemačkim turistima Hrvatska već prepoznata kao odredište za provođenje „glavnog“ godišnjeg odmora i kao zemlja s najbližim toplim morem. No, Hrvatska će se, dodao je, ubuduće nastojati pozicionirati i kao prepoznatljivo vikend-odredište za što već ima preduvjete - kvalitetnu prometnu infrastrukturu, kontinuirana ulaganja u kvalitetu ponude te sigurnost koju nudi svojim gostima. Također, dodatni će napori, objasnio je ministar, biti usmjereni na dovođenje gostiju u razdobljima pred i posezone te na razvoj posebnih oblika turizma poput gourmet, bike, golf, kulturnog i sl., kako u kontinentalnom, tako i u priobalnom dijelu.

Prezentaciju o novostima u hrvatskoj turističkoj ponudi te uspješno ostvarenim rezultatima s njemačkog tržišta održao je v.d. direktora Niko Bulić,a ujedno je prikazan i promidžbeni spot Oda radosti koji je dio kampanje u promidžbi Hrvatske kao nove zvijezde Europske unije.

U prijepodnevnim satima ministar se, u pratnji svojih suradnika, susreo i s predsjednikom Odbora za turizam njemačkog parlamenta, Klausom Brähmingom, s kojim je razgovarao o mogućnostima snažnije turističke suradnje Hrvatske i Njemačke. Pritom je naglasio kako je u fokusu nove hrvatske Vlade pokrenuti snažniji investicijski ciklus te potencijalnim ulagačima olakšati poslovanje u Hrvatskoj.

U nastavku je predstavio gore spomenute mjere za jačanje konkurentnosti sektora, među kojima su smanjenje PDV-a na turističke usluge, nedavno donesena odluka o neoporezivanju reinvestirane dobiti te priprema zakona o poticanju ulaganja.

Turizam je izuzetno važan za hrvatsko gospodarstvo, naglasio je ministar i dodao da su neke od najvećih prednosti Hrvatske bogatstvo i raznolikost prirodne i kulturne baštine, dobra prometna infrastruktura, sigurnost odredišta te dobar odnos cijene i kvalitete. Govoreći o važnosti njemačkog tržišta, istaknuo je da je na nedavno održanom turističkom sajmu f.re.e. u Münchenu dogovorena snažnija suradnja s vodećim njemačkim i europskim automobilskim klubom ADAC te da su u tijeku pregovori oko toga da Hrvatska 2014. godine postane zemlja-partner spomenutog sajma.

Ministar se u nastavku zahvalio na velikoj podršci koju je Njemačka dala Hrvatskoj za ulazak u Europsku uniju, u kojoj će se hrvatska turistička ponuda doživljavati kao domaća ponuda na tržištu od pola milijarde ljudi.

Odgovarajući na pitanja njemačkih novinara o očekivanjima od nadolazeće sezone, ministar je rekao kako očekuje ostvarenje turističkog prometa na prošlogodišnjoj razini, uz povećanje prihoda od turizma između tri i pet posto. Ukupna vrijednost promocije hrvatskog turizma na njemačkom tržištu, dodao je, ove godine iznosi pet milijuna eura.

Predsjednik Brähming zaželio je uspjeh Hrvatskoj u predstavljanju svoje turističke ponude na ITB-u i čestitao na ulasku u europsku obitelj. Hrvatska je pokazala svoju gospodarsku i političku stabilnost, rekao je Brähming, i dodao da naša zemlja ima potencijala za još snažniji razvoj turizma.

Podsjetio je na činjenicu kako je i Njemačka smanjila stopu PDV-a na turističke usluge, što je ocijenio dobrim potezom u podizanju konkurentnosti sektora, te naglasio kako će Njemačka i ubuduće ostati veliki prijatelj Hrvatskoj.

U pratnji suradnika, ministar se susreo i s predsjednikom parlamentarne grupe Hrvatska-Njemačka pri njemačkom parlamentu, Horstom Meierhoferom.