Strategijom turizma do veće konkurentnosti

Kategorija: Priopćenja
Objavljeno:
DHT 2011_susret hrvatskih turistickih djelatnika
Novi izazovi pred ulazak u Europsku uniju te Glavni plan i strategija razvoja turizma RH bile su glavna tema današnjeg susreta hrvatskih turističkih djelatnika, održanog u okviru Dana hrvatskog turizma. Ministar turizma i predsjednik Hrvatske turističke zajednice Damir Bajs tom je prigodom još jednom podsjetio na činjenicu da će hrvatski turizam iz 2009., najteže godine u hrvatskom turizmu, odnosno iz gospodarske krize izaći s 1,2 milijuna turista više. Hrvatska je, naime, ostvarila svoja tri ključna turistička cilja za ovu godinu – ostvarenje povećanog tržišnog udjela na međunarodnom tržištu, povratak domaćeg gosta u hrvatska odredišta i produženje sezone.

No, hrvatski turizam, kao najkonkurentniji dio hrvatskog gospodarstva, mora gledati u budućnost i biti spreman na brze promjene, naglasio je ministar, te će se i u narednim godinama nastaviti boriti s preostalih 150 konkurenata na tržištu.

U nastavku je podsjetio da je prema podacima Svjetskog gospodarskog foruma (WEF) Hrvatska od 2007. do 2009. godine, kada je riječ o konkurentnosti, povisila svoj udio na međunarodnom tržištu te se na ljestvici svjetske konkurentnosti popela s 38. na 34. mjesto. Prema najnovijem izvješću, Hrvatska je uspjela zadržati stečenu poziciju te je posebno dobre rezultate zabilježila po pitanju turističke infrastrukture (4. mjesto), hotelskim sobama (12. mjesto), zaštićenosti prirode (19. mjesto) i sl.

O strategiji razvoja hrvatskog turizma, koju izrađuje Institut za turizam, govorio je Siniša Horak, voditelj projekta, te istaknuo kako će to biti prva prava strategija od samostalnosti RH. Ne samo što će strategija dati novu razvojnu viziju hrvatskog turizma, već će biti osnova za povećanje konkurentnosti te za povlačenje sredstava iz fondova EU. Ovaj će dokument, između ostalog, odgovoriti na ključna pitanja hrvatskog turizma – u kojem će se smjeru razvijati turizam, kako učinkovito upravljati turističkim prostorom, kako smanjiti sezonalnost te što vlasti moraju činiti kako bi se kontinuirano poboljšavala konkurentnost hrvatskog turizma.