Kategorija:
Objavljeno:
Svjestan okolnosti te u skladu s trendovima na europskom turističkom tržištu i hrvatski turizam u 2011. godinu ulazi s naglaskom na domaćem gostu, izjavio je ministar turizma i predsjednik Hrvatske turističke zajednice Damir Bajs prilikom potpisivanja ugovora s hrvatskim putničkim agencijama koje su je javile na natječaje Hrvatske turističke zajednice za udružene tržišne aktivnosti, sukladno mjerama iz Akcijskog plana hrvatskog turizma za ovu godinu - „Ostani u Hrvatskoj“ i „Upoznaj Hrvatsku“.
Prva skupina mjera odnosi se na organizaciju školskih putovanja u Hrvatskoj u pred i posezoni, a njome je obuhvaćena čak trećina ukupnog broja hrvatskih maturanata za ovu godinu. Na natječaj je pristiglo ukupno 35 zahtjeva ili čak 192 posto više u odnosu na prošlu godinu, čime je obuhvaćeno gotovo 15 tisuća školske djece.
Cilj spomenute mjere, objasnio je ministar, jest zaustaviti ili smanjiti pad udjela domaćih gostiju, koji je prošle godine iznosio 13 posto, u usporedbi s udjelom stranih gostiju u Hrvatskoj od 87 posto.
S druge strane, cilj novog programa „Upoznaj Hrvatsku“ je u programe hrvatskih putničkih agencija uključiti turistički nerazvijene dijelove Hrvatske, čime bi se ne samo produžila sezona i doveli turisti, već i snažnije turistički razvila određena područja, ističe ministar.
Za oba je programa pristigao ukupno 131 zahtjev, ukupne vrijednosti gotovo 6,2 milijuna kuna, čime je obuhvaćeno gotovo 50 tisuća gostiju.
Ministar je također naglasio da će, ukoliko bude potrebno, u programe namijenjene dovođenju domaćih turista sredstva preusmjeriti i iz nekih drugih programa kako bi se domaćim turistima osigurali što bolji uvjeti i cijene.
Upravo je to i jedna od preporuka europskih turističkih čelnika – domaćim turistima preporučiti odmor u vlastitoj zemlji, čime se dodatno osnažuje ne samo turizam, već i cjelokupno gospodarstvo.
Zadovoljstvo odazivom na natječaje za spomenute programe izrazio je i predsjednik Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA) Boris Žgomba, podsjetivši da se na ovaj način sredstva usmjeravaju na krajnjeg korisnika programa, a ne na putničku agenciju.
Drugim riječima, za maturalna putovanja djece, koja će biti ostvarena u Hrvatskoj, roditelji će od sada izdvajati 10 do 15 posto manje novaca nego do sada.
Uz zadržavanje hrvatskog turističkog prometa, jedan od učinaka programa je i što će djeca imati priliku stečena teorijska znanja sada primijeniti na terenu u praksi – rekao je Jurica Glavina iz splitske agencije Eklata, ujedno i jedan od potpisnika ugovora.
Osim toga, naglasio je, tu je i socijalni aspekt budući da će cijena krajnjem korisniku sada biti umanjena dok, gledajući s gospodarske strane, sav će turistički promet ostati u Hrvatskoj te će sredstva biti vraćena sektoru.
Za program koji obuhvaća putovanja hrvatske školske djece ugovori su potpisani s predstavnicima sljedećih putničkih agencija: Spektar Tours, Eklata, Polet, RTA, Marbis i Autotrans Rijeka. Potpisnici ugovora za program „Upoznaj Hrvatsku“ bili su: RTA, Globtour Event, Danubiumtours, Sunturist, VMD i KA Travel.
Prva skupina mjera odnosi se na organizaciju školskih putovanja u Hrvatskoj u pred i posezoni, a njome je obuhvaćena čak trećina ukupnog broja hrvatskih maturanata za ovu godinu. Na natječaj je pristiglo ukupno 35 zahtjeva ili čak 192 posto više u odnosu na prošlu godinu, čime je obuhvaćeno gotovo 15 tisuća školske djece.
Cilj spomenute mjere, objasnio je ministar, jest zaustaviti ili smanjiti pad udjela domaćih gostiju, koji je prošle godine iznosio 13 posto, u usporedbi s udjelom stranih gostiju u Hrvatskoj od 87 posto.
S druge strane, cilj novog programa „Upoznaj Hrvatsku“ je u programe hrvatskih putničkih agencija uključiti turistički nerazvijene dijelove Hrvatske, čime bi se ne samo produžila sezona i doveli turisti, već i snažnije turistički razvila određena područja, ističe ministar.
Za oba je programa pristigao ukupno 131 zahtjev, ukupne vrijednosti gotovo 6,2 milijuna kuna, čime je obuhvaćeno gotovo 50 tisuća gostiju.
Ministar je također naglasio da će, ukoliko bude potrebno, u programe namijenjene dovođenju domaćih turista sredstva preusmjeriti i iz nekih drugih programa kako bi se domaćim turistima osigurali što bolji uvjeti i cijene.
Upravo je to i jedna od preporuka europskih turističkih čelnika – domaćim turistima preporučiti odmor u vlastitoj zemlji, čime se dodatno osnažuje ne samo turizam, već i cjelokupno gospodarstvo.
Zadovoljstvo odazivom na natječaje za spomenute programe izrazio je i predsjednik Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA) Boris Žgomba, podsjetivši da se na ovaj način sredstva usmjeravaju na krajnjeg korisnika programa, a ne na putničku agenciju.
Drugim riječima, za maturalna putovanja djece, koja će biti ostvarena u Hrvatskoj, roditelji će od sada izdvajati 10 do 15 posto manje novaca nego do sada.
Uz zadržavanje hrvatskog turističkog prometa, jedan od učinaka programa je i što će djeca imati priliku stečena teorijska znanja sada primijeniti na terenu u praksi – rekao je Jurica Glavina iz splitske agencije Eklata, ujedno i jedan od potpisnika ugovora.
Osim toga, naglasio je, tu je i socijalni aspekt budući da će cijena krajnjem korisniku sada biti umanjena dok, gledajući s gospodarske strane, sav će turistički promet ostati u Hrvatskoj te će sredstva biti vraćena sektoru.
Za program koji obuhvaća putovanja hrvatske školske djece ugovori su potpisani s predstavnicima sljedećih putničkih agencija: Spektar Tours, Eklata, Polet, RTA, Marbis i Autotrans Rijeka. Potpisnici ugovora za program „Upoznaj Hrvatsku“ bili su: RTA, Globtour Event, Danubiumtours, Sunturist, VMD i KA Travel.