U rovinjskom Grand Park Hotelu u utorak 11. veljače 2025. godine uspješno je održan workshop 7 Unique Istrian Experiences u organizaciji Turističke zajednice Istarske županije.
S ciljem izgradnje i daljnjeg jačanja istarske premium ponude, posebno u segmentu poslovnog – MICE turizma, Turistička zajednica Istarske županije organizirala je ekskluzivni workshop za turističke djelatnike Istre na kojem su sudionici dobili uvid u ovaj rastući segment turizma.
Poslovna radionica pod nazivom 7 Unique Istrian Experiences ponudila je jedinstvenu priliku svima koji žele unaprijediti svoje poslovanje, prilagoditi se rastućem premium segmentu turizma i dobiti financijsku podršku za realizaciju vrhunskih turističkih doživljaja.
Na skupu je sudjelovalo dvjestotinjak sudionika iz cijele Istre, djelatnika turističkih zajednica, turističkih agencija, predstavnika velikih hotelskih kuća, malih obiteljskih hotela, malih kampova, marina, poljoprivrednih gospodarstava, davatelja outdoor usluga, muzeja i sl., koji su imali priliku upoznati se s veličinom i potencijalom premium tržišta kroz izlaganje predstavnika Virtuosa, vodeće globalne mreže luksuznih putovanja. Također sudionici su mogli doznali više o iskustvima specijaliziranih agencija koje kreiraju premium pakete, o tome kakvi su njihovi klijenti, što traže i koliko troše, te što znači sofisticirana usluga i kako je implementirati u Istri.
Boris Miletić, župan Istarske županije, u uvodnom je govoru, otvarajući konferenciju, istaknuo sljedeće: „Dosadašnja dva Master plana razvoja turizma Istarske županije, razvoj Istre temeljili su na principima održivosti, a kao model odabran je onaj restrukturiranja i repozicioniranja. Iz današnje perspektive, nakon 20 godina, vidimo da je pozicioniranje provedeno uspješno“.
Polazne odrednice i koncepciju projekta 7 Unique Istrian Experiences predstavio je direktor Turističke zajednice Istarske županije, Denis Ivošević: „Istra je u proteklih dvadeset godina intenzivno radila na procesu repozicioniranja i restrukturiranja destinacije, na način da kvalitativno podigne razinu kvalitete smještajnih objekata, ali i razinu kvalitete usluga i servisa. Također, veliki broj razvojnih turističkih projekata selektivnog karaktera nam je omogućio da produžimo turističku godinu, ali isto tako preusmjerili smo gotovo 1/10 turističkog prometa u unutrašnjost Istre, što u konkretnim brojkama znači više od 3 milijuna noćenja godišnje“.
Pogled u svijet trendova u segmentu premium/luxury turizma započeo je izlaganjem Javiera Guillerma, direktora strateških partnerstava udruženja Virtuoso, kojeg čini mreža međunarodnih turističkih agencija specijaliziranih za luksuzna i iskustvena putovanja, čiji savjetnici nude ekskluzivne sadržaje, rijetka iskustva i povlašteni pristup. Turistička zajednica Istre postala je destinacija partner ovog udruženja 2021. godine uz titulu „Virtuoso preferred partner“. Članstvo mogu ostvariti subjekti koji nude najvišu razinu usluge, servisa i proizvoda kroz jedinstvena iskustva i to isključivo na poziv i uz preporuku barem tri partnera koji za novopridošle članove moraju jamčiti da mogu ispuniti visoke kriterije ove asocijacije.
U završnom dijelu konferencije Siniša Topalović, globalni direktor turističkog savjetovanja i izvršni partner tvrtke Horwath HTL, govorio je o ključnim izazovima u procesu izgradnje Istre kao premium destinacije, a workshop je, uza sve navedeno, ponudio i dodatni poticaj turističkim dionicima.
Naime, Turistička zajednica Istre istovremeno pokreće JAVNI POZIV za dodjelu potpora za inovativne turističke produkte i usluge u premium segmentu s fondom nagrada u iznosu od 50.000 eura. Nakon zaprimanja prijedloga, stručna komisija odabrat će 10-15 najboljih koncepata, koji će ući u završni krug i u finalu imati priliku predstaviti i demonstrirati svoj „unique experience" povjerenstvu. Kroz ocjenu njihove kreativnosti, inovativnosti i izvedivosti, sedam najboljih projekata bit će nagrađeno financijskim sredstvima.