Ovogodišnji Špancirfest nastavio je kontinuitet rasta i uspjeha i učvrstio status najvećeg i najpopularnijeg uličnog festivala u Hrvatskoj. U svom 26. izdanju opravdao je sva očekivanja kako organizatora tako i brojnih posjetitelja kojih je prema procjenama PU varaždinske i Turističke zajednice grada Varaždina bilo na razini prošlogodišnje rekordne godine, oko 330 tisuća. Oboreni su i neki dosadašnji rekordi. Koncert ovogodišnjeg headlinera Baby Lasagne pratilo je 25 tisuća špancirera čime je postao najposjećeniji koncert u festivalskoj povijesti. Odličan interes vladao je za svih deset besplatnih koncerata na glavnoj festivalskoj PAN pozornici Stari grad, na kojima se ukupno zabavljalo gotovo 100 tisuća posjetitelja.
Varaždin krajem kolovoza magnet za posjetitelje
Prema podacima iz sustava eVisitor u Varaždinu je tijekom 10 festivalskih dana zabilježeno 3.243 dolazaka i 6.829 noćenja, što je za 8 % više dolazaka i 6 % više noćenja u odnosu na festivalske dane 2023. godine. Polovica evidentiranih gostiju bili su stranci, a najveći broj njih došao je iz Njemačke, Austrije, Poljske, Mađarske i Slovenije. Zanimljiv je podatak da su tijekom Špancirfesta u Varaždinu boravili gosti iz čak 55 zemalja.
Porast je zabilježen i u važnom poslovnom segmentu, ukupnom turističkom prometu u trgovini i ugostiteljstvu. Prema podacima Porezne uprave Varaždin, tijekom 10 dana ovogodišnjeg Špancirfesta u gradu Varaždinu generiran je ukupni promet u ugostiteljstvu i trgovini u iznosu od 13,5 milijuna eura što je povećanje za 7 % u odnosu na festivalsko razdoblje lani.
Brojni posjetitelji Špancirfesta koristili su besplatni javni gradski prijevoz koji je organiziran u vrijeme festivala. S tri lokacije na kojima je bio organiziran besplatni parking, „buseki“ javnog gradskog prijevoza u središte grada i natrag prevezli su čak 12 tisuća posjetitelja, što je povećanje od čak 860 % u odnosu na lani (1250). Podatak je to koji ide u prilog održivosti i jača imidž festivala kao ekološki osviještene manifestacije.
Dodajmo kako prema policijskom izvještaju tijekom festivala nisu zabilježeni ozbiljniji incidenti što je dokaz uspješne organizacije i poduzetih sigurnosnih mjera.
Uspješna promocija donijela još veću vidljivost
Promocija je važan segment festivala koji doprinosi njegovoj vidljivosti, privlačenju publike i u konačnici stvaranju brenda. Dvomjesečna digitalna promotivna kampanja ostvarila je odlične rezultate na svim korištenim platformama. Plaćene digitalne kampanje postigle su doseg od 2.2 milijuna jedinstvenih korisnika odnosno više od 4.5 milijuna impresija. Interes za festival potvrđuje i znatan porast pratitelja na društvenim mrežama, a kao pun pogodak pokazali su se video sadržaji producirani u vrijeme festivala, koji su imali gotovo milijun pregleda, a samo na Instagramu dosegli su 410.000 individualnih korisnika.
Ponovno je zabilježena rekordna posjećenost službene internetske stranice festivala koja je imala gotovo 2 milijuna pregleda što je za 16 % više nego lani.
Prepoznatljiva kvaliteta sadržaja kao garancija uspjeha
Bogatstvo i raznolikost sadržaja za sve generacije s posebnim naglaskom na kvalitetu programa, već su dobro postavljen i poznat standard festivala. U deset dana održano je više od 500 programa od kojih je 200 bilo onih glazbenih, 80 uličnih programa, više od 100 sadržaja bilo je namijenjeno djeci u Parku kreative, a gotovo 200 izlagača, kreativaca i umjetnika predstavilo je svoje radove. Probranim uličnim programom Špancirfest je svojim posjetiteljima ponovno priuštio izvedbe renomiranih uličnih umjetnika od kojih je dio njih prvi put gostovao u Hrvatskoj. Festival su ove godine upotpunile dvije nove zone. White Shark Gaming zona bila je najviše usmjerena na tinejdžere za koje je do sada bilo najmanje sadržaja na festivalu s obzirom na to da su prerasli većinu programa za djecu koje Špancirfest nudi. Roto Glam Garden u dvorištu palače Sermage obogatio je festivalsku gastro i eno ponudu koja je iz godine u godinu sve sadržajnija. Po jubilarni deseti put dio Špancirfesta bio je Vinski grad koji je, prema procjeni organizatora, posjetilo 40 tisuća ljudi. Svoju ponudu s više od 400 različitih vina predstavilo je 30 vinarija od kojih je trećina iz okolice Varaždina.
Najveća snaga festivala su ljudi…
Najveća snaga Špancirfesta su ljudi čiji je timski rad ključan za uspjeh festivala. Sve ove zavidne brojke i još važnije, svi oni doživljaji koje je nemoguće izbrojati, rezultat su maksimalnog angažmana svih uključenih u organizaciju, od djelatnica Turističke zajednice grada Varaždina i vanjskih suradnika, volontera, tehničke i produkcijske ekipe, ekipe zadužene za elektroinstalacije, zaštitara, raznih službi, institucija i ustanova do partnerskih poduzeća. Špancirfest ne bi bio moguć bez pomoći, prije svega, Grada Varaždina, Hrvatske turističke zajednice, Turističke zajednice Varaždinske županije, te sponzora, od kojih su neki uz festival od samih početaka. Nesmetano odvijanje brojnih programa omogućili su djelatnici Čistoće, Parkova, Upravnog odjela za gradnju i komunalno gospodarstvo, Upravnog odjela za gospodarske djelatnosti, Javne vatrogasne postrojbe grada Varaždina, PU varaždinske, Zavoda za hitnu medicinu Varaždinske županije te brojni drugi zahvaljujući čijem se trudu o Špancirfestu i Varaždinu još jednom govorilo samo u superlativima.