Zlatna penkala

Hrvatska turistička zajednica je po trinaesti put, organizirala Zlatnu penkalu, dodjelu nagrada i priznanja za inozemne novinare. Ove se godine Zlatna penkala održala na Kvarneru, odnosno u Opatiji i Malom Lošinju, u razdoblju od 15. do 16. svibnja. Uz Hrvatsku turističku zajednicu kao nositelja i glavnog organizatora, ove su godine partneri bili turističke zajednice Kvarnera, grada Opatije te grada Malog Lošinja. Dodjelom Zlatne penkale Hrvatska turistička zajednica ističe vrijednost profesionalnog pristupa pisanju o Hrvatskoj u stranim medijima te je u konačnici to prigoda za zahvalu novinarima na doprinosu u promidžbi hrvatskog turizma u svijetu.

Zlatna penkala 2016

Ovogodišnje nominacije po kategorijama za Zlatnu penkalu zaprimljene su od predstavništava Hrvatske turističke zajednice u inozemstvu, a radi se o prijavama za sljedeća tržišta: Austrija, Švicarska, Belgija, Češka, Francuska, Italija, Mađarska, Nizozemska, Benelux, Njemačka, Poljska, Rusija, Ukrajina, SAD, Slovačka, Slovenija, Švedska, Danska, Estonija i Velika Britanija. Kategorije u kojima su se dodjeljivale nagrade su za pisani materijal, za online članak i blog, za TV te za radio. Ove je godine zaprimljeno sveukupno 29 nominacija, odnosno nominirana su 33 novinara, a njih 27 sudjelovalo je na svečanoj dodjeli i popratnom programu u sklopu kojeg su obišli i upoznali destinacije domaćine.

Najznačajnija nagrada je, kao i svake godine, Grand prix. Tako je navedenu nagradu za pisani materijal osvojio francuski novinar Jean Louis Tremblais iz Figaro Magazinea za svoju reportažu „Lošinj i Cres, arhipelag zlatnog runa". Dobitnik nagrade za TV reportažu je talijanski novinar Marco Preti, s RAI 3 (CORAL CLIMB ZA RAI 3), za reportažu „Slavonija”. Grand prix za blog osvojio je Ronald Kordiš iz Slovenije za svoj blog HAD.SI, odnosno za objavu „Motovun - ideje za nedeljski izlet”.

Projektom Zlatna penkala omogućuje se kontinuirana suradnja i informiranje inozemnih medija o hrvatskom turizmu te širenje pozitivnih vijesti o prilikama u hrvatskom turizmu, održavanje pozitivnog imidža Hrvatske kao poželjnog turističkog odredišta i općenito hrvatskog turizma u svijetu.