Razvoj turističkih proizvoda posebnih interesa na destinaciji

“Prednost Hrvatske kao turističke destinacije leži u nedirnutoj prirodi i tradicionalnoj mediteranskoj kulturi dok neistraženi potencijal leži u razvoju kontinentalnog, ruralnog i gastro turizma, koji je još uvijek nerazvijen u usporedbi s nekim susjednim destinacijama." (Hrvatska - vodič za investitore u turizam Hrvatskoj; KPMG 2014.)

Poštovani,

Čast nam je obavijestiti vas da ćemo tijekom jeseni 2014. godine predstaviti još jedan ključni modul podrške projektu razvoja turizma Hrvatske turističke zajednice. Tema ovog modula je razvoj turističkih proizvoda i usluga posebnih interesa na vašim destinacijama.  Sadržaj programa fokusiran je na  korake koje je potrebno poduzeti za razvoj uspješnih turističkih proizvoda te otkriti što je sve moguće poduzeti da određen proizvod zahvati određenu ciljnu skupinu. Ovaj modul edukacije nadogradnja je na prošlogodišnji modul razvoja proizvoda za posebne interesne skupine te je nastavak nekih marketinških smjernica predstavljenih ranije ove godine.

Turizam je ključan aspekt hrvatskog gospodarstva i kao takav pokušava privući posjetitelje s rastućeg konkurentnog tržišta. Kao što su već mnogi prepoznali, Hrvatska kao destinacija ima superioran proizvod u terminima očuvane prirode, lokacije i destinacije. Neovisno o tome, povećan broj posjetitelja je u potrazi za sve više dodatnih sadržaja i razloga zašto nas posjetiti. Atrakcije i destinacije posebnih interesa pružaju turistima dodatni razlog i motivaciju zašto bi odabrali baš Hrvatsku među drugim etabliranim destinacijama.

Edukacijski program sastoji se od četiri poglavlja:

  1. Kako provesti učinkovito istraživanje tržišta za otkrivanje potencijala tržišta posebnih interesa i kako ciljati potencijalne posjetitelje da prime informaciju i saznaju za nas te ih pridobiti da postanu stvarni posjetitelji naše destinacije. Također ćemo Vas upoznati s iskustvom i primjerima ključnih aspekata razvoja novih proizvoda te kako pritom izbjeći neke ključne pogreške.

  2. U drugom dijelu istražit ćemo primjere iz cijelog svijeta kako su razvijeni i marketirani proizvodi i usluge posebnog interesa. Budući da ova cjelina nije kreirana tako da ponudi gotov model koji bi trebalo slijepo slijediti, nadamo se da će potaknuti razmišljanje, ideje i diskusije. Također ćemo uspostaviti neke kritične faktore uspjeha koji će biti usmjereni na ključne faze razvoja, kao i na njegovu dugoročnu održivost.

  3. U trećoj cjelini prikazat ćemo primjere i iskustva iz Hrvatske i okolnih regija/zemalja. To će nam omogućiti uspostaviti kontekst razvoja za Hrvatsku, kao i identificirati pristupe koji su se već pokazali uspješnim. No, kao i kod prethodnih cjelina, niti ova nije kreirana kao gotovi model ili okvir za kopiranje, već kao lekcija koju treba naučiti, prilagoditi i primijeniti u različitim regijama u Hrvatskoj.

  4. Posljednja cjelina iznjedrit će najbolje prakse koje se odnose na razvoj i planiranje novih proizvoda/usluga posebnih interesa. To će potaknuti razvoj učinkovitog plana koji će biti usmjeren na početna istraživanja, uspostavljanje ključnih ciljnih skupina, identificiranje ciljnih skupina s najboljim potencijalom, razvoj proizvoda/usluga koji će biti privlačni tim ciljnim skupinama te promocijski plan koji će se koristiti za privlačenje tih ciljnih skupina na određenu atrakciju ili destinaciju.

Kao što smo već spomenuli u prethodnim cjelinama ranije ove godine, turističko tržište postaje sve konkurentnije, sa zemljama i regijama koje aktivno pokušavaju nadmašiti druge sa sličnim proizvodima i uslugama posebnih interesa. To su destinacije koje razvijaju zanimljive i raznovrsne ponude, koje se učinkovito promoviraju, koje su privlačne širokom rasponu gostiju, i to su destinacije koje će rasti u budućnosti. Ukoliko postignete da se vaši klijenti, kroz vašu ponudu proizvoda i usluga, osjećaju vrijedno i da stvarno razumijete njihove posebne interese, potrebe, želje i zahtjeve, te da ih u potpunosti razumijete kao pojedince ili skupine istomišljenika, tada imate mnogo veće šanse za uspjeh, nego ako samo odlučite stihijski razviti nešto za što mislite da je zanimljivo i da može biti privlačno za nekoga. Hrvatska ima mnogo toga za ponuditi, a ukoliko može osigurati da ti proizvodi i usluge budu razvijeni i isporučeni profesionalno, tada svi možemo osigurati kontinuiran rast naše reputacije u svijetu.     

Jon Thedham & Cath Dutton – Janus PIM 2014.

Program radionice

Ovaj program posebno je pripremljen kako bi se polaznici upoznali s konceptom razvoja turističkih proizvoda posebnih interesa na destinaciji, koristeći provjerene alate i metode iz svjetske prakse. Čitav program referira se na stvarne primjere iz Velike Britanije i ostalih svjetskih destinacija.

Vrijeme

Tema

Sadržaj

10.00 – 10.10

Uvod i otvaranje
Definiranje očekivanja od ovog edukacijskog modula

Tko smo mi i o čemu ćemo danas razgovarati.

10.10 – 11:00

Razvoj novih proizvoda

  • Istraživanje tržišta posebnih interesnih skupina
  • Razvoj novih proizvoda za posebne interesne skupine
  • Tržišni pristupi

Identificiranje potencijalnog tržišta i provođenje istraživanja.
Prikupljanje informacija o vašem ciljanom tržištu. Razvoj novih proizvoda - pristupi i zamke. Tržišni lideri ili tržišni sljedbenici - koji je vaš preferirani pristup? Utvrđivanje potencijalne veličine vašeg ciljanog tržišta i identificiranje komercijalne zarade od tog tržišta.

11.00 – 11.25

Pauza za kavu

Networking

11.25 – 12.45

Inovativne marketinške strategije

  • Inovativne strategije
  • Unakrsna promocija
  • „Blue Ocean“ razmišljanje
  • Savjeti i alati za kreativnost

Što čini strategiju inovativnom? Spremnost na iskušavanje velikog broja strategija.  Učenje iz drugih sektora – kopiranje onoga što drugi u turizmu rade nije inovativnost. Korištenje partnerstva za unakrsnu promociju.
Kako izbjeći raditi ono što svi drugi rade - praktični načini za „Blue Ocean“ razmišljanje. Korištenje različitih poticaja za pomoć i usmjeravanje vašeg razmišljanja - savjeti i alati koji će vam pomoći da budete kreativniji.

12.45 – 13.30

Pauza

Networking i učenje od ostalih

13.30 – 14.40

Ključni faktori uspjeha

  • Ključni aspekti za uspjeh inicijativa
  • Planiranje i priprema
  • Karakteristike dobrog poslovnog plana
  • Primjeri iz UK, Europe i SAD-a
  • Kako osigurati prihod za održanje inicijative
  • Kako postići da ljudi znaju za nas

Zašto neke inicijative uspijevaju, a druge ne - neki ključni aspekti - lekcije iz Velike Britanije i Europe.
Kako izgleda dobar poslovni plan? (Korištenje lekcije iz Velike Britanije i SAD-a).
 Strategije za podizanje svijesti i profila -  nije dovoljno imati dobar proizvod, već ljudi trebaju znati za vas.

14.40 – 14.50

Kratka pauza

Networking

14.50 – 15.45

Rad s ciljnim grupama

  • Segmentiranje tržišta u posebne interesne grupe
  • Čimbenici za definiranje ciljnog tržišta
  • Izlazak iz tradicionalnih okvira

Istraživanje načina za okupljanje potencijalnih posjetitelja u skupine koje imaju zajedničke potrebe i koje će reagirati na sličan način na ciljani marketing. Korištenje ključnih čimbenika za definiranje svog ciljnog tržišta.
Razumijevanje  segmentiranja bez posjedovanja posebnih interesa – izazov je što poseban interes često prelazi tradicionalne segmente (kako ćemo to objediniti?).
Načini saznavanja o potencijalnim posjetiteljima / korisnicima (tradicionalno i netradicionalno istraživanje).

15.45 – 16.00

  • Zatvaranje programa, pregled naučenog i zaključaka, završna pitanja
  • Slijedeći korak – Što ću učiniti, odnosno kako će rezultirati u praksi ono što sam naučio/la?
  • Što trebam učiniti da se stvari pokrenu?

Identificiranje potencijala i mogućnosti destinacije.

Postavljenja ciljeva i mjera za uspjeh.
Cath Dutton

Cath Dutton

Srčana, inovativna i vrlo posvećena vlasnica tvrtke sa značajnim iskustvom u upravljanju ljudima, gdje je pokazala sposobnost za strateška usmjerenja. Izuzetni vođa sa sposobnošću inspiriranja, mentoriranja i osnaživanja kolega u postizanju njihovih profesionalnih ciljeva. Vrstan komunikator, koji je u stanju strateški razviti komunikacijske mreže i učinkovito surađivati s vanjskim organizacijama za promicanje partnerstva. Analitički mislilac s talentom za utvrđivanje područja za poboljšanje i određivanje prioriteta u skladu s proračunskim ograničenjima.

Cath Dutton iz Velike Britanije kvalificirani je član CIPD (Chartered Institute of Personnel and Development). Ima više od 13 godina iskustva u upravljanju ljudskim resursima što joj je podarilo bogato praktično znanje i iskustvo za podijeliti organizacijama. Bila je na različite načine uključena u trening i razvoj čitav svoj život, stekavši kvalifikacije za procjenjivača, „Certificate in Education“, te postavši trener za „Welcome to Excellence“. Strastvena je u obuci i razvoju poslovanja na svim razinama, te zaista uživa gledajući ljude kako se razvijaju i uče nove vještine.  Cathini nedavni poslovi uključuju uspostavljanje odgovarajućeg HR sustava za rastuće tvrtke, pružajući kontinuiranu praktičnu HR podršku za velik broj malih i srednjih poduzeća, kao i održavanje „Welcome to Excellence Customer Service“ trening programa i coachinga za rukovoditelje brojnih menadžera koji rade u turističkom sektoru. Specifični HR projekti uključuju poduzimanje aktivnosti za procjenu angažmana zaposlenika za program nagrađivanja, te program upravljanja tehnološkim viškovima. Razvojni programi su sljedeći: „Dobrodošli u Western Lake District“ u ime West Cumbria Tourism, Dobrodošli u Preston“ u ime Northwest i Lacashire gospodarske komore i gradskog vijeća Prestona, te „Dobrodošli na dan bez automobila“ za GoLakes Travel Programme. Također, Cath radi sa suradnicima na organizaciji i upravljanju događajima poput Cumbria Tourism Awards i Kendal Festival of Food. Njena specijalizacija u razvoju turističkog poslovanja podržana je listom klijenata: Windermere Lake Cruises, Linthwaite House Hotel, Lakes Computer Consultancy, Westmorland Ltd, Cumbria Tourism, Lakes Speciality Foods, Preston Chamber of Commerce, Copeland Borough Council, Marketing Lancashire, Preston City Council, Lakeside Hotel.

U Direkciji industrije usluga u Cumbria Tourism (UK), tijekom pet godina, radila je kao član senior menadžerskog tima odgovornog za razvoj poslovnog plana tvrtke i turističke strategije za Cumbriu. Njezina je odgovornost i rad obuhvaćao sljedeće: 

  • Izravno upravljanje i razvoj tima od 14, uz posrednu odgovornost za 45 zaposlenika tvrtke, te postizanje IiP priznanja 1999. Godine;  
  • Upoznavanje Cumbria Tourism s HR politikom i procedurama koje odražavaju najbolje prakse kako za tvrtku, tako i za zaposlenike ažuriranjem i racionalizacijom čitave HR funkcije u tvrtci, usklađeno s najnovijim propisima o radu;  
  • Postizanje najbolje isplativosti trening budžeta omogućavajući svim zaposlenicima da nastave sa svojim osobnim profesionalnim razvojem kroz provedbu trening plana tvrtke; 
  • Izravno odgovorna za aktivnosti članstva (3,300 članova) osiguravajući stalan rast u broju i financijski prihod koji doprinosi godišnjem prirastu za preko £200,000;
  • Kontroling budžeta odjela deriviranog iz različitih izvora, koji zahtijeva pažljivo rukovanje kako bi se osiguralo postizanje zadanih ciljeva;  
  • Razvoj opsežne sheme osiguranja kvalitete u sektoru smještaja za turističku industriju; 
  • Odgovorna za menadžment i provedbu nacionalne strategije „Welcome to Excellence“ kroz seminare o usluživanju gostiju diljem Cumbrie; 
  • Aktivno uključena u različite upravljačke odbore u kojima su određivane buduće trening i poslovne potrebe turističke industrije uključujući Cumbria Employment and Skills Bord, izvršna grupa za Tourism and Hospitality, te izvršna grupa za National Quality Assurance.

Njezina karijera razvijala se tijekom 14 godina provedenih u Cumbria Tourism, te dok je sudjelovala u brojnim trening programima izvan posla, a značajno iskustvo prikupila je u radu s kolegama i partnerima. Certificirani je edukator Boltone Instituta.