Nakon šest mjeseci intenzivnog rada na trodimenzionalnom modeliranju (3D), javnosti je napokon predstavljena desetominutna animacija izgleda, arhitekture, urbane strukture i života u rimskom Jaderu, odnosno antičkom Zadru.
Autori ovog inspirativnog uratka su Stipan Ujdur iz Opuzena koji je odradio 3D model i video animaciju te Frane Bilić iz Zadra koji je bio inicijator izrade 3D modela antičkog Zadra. Zadranin će, također, programirati aplikacije za pametne telefone i VR naočale u vlastitom studiju, čime će na projekt animacije rimskog Jadera biti stavljena „točka na i“. Model je napravljen maksimalno autentično, prema originalnoj Jaderi u antičko doba, a mukotrpan rad na 3D modeliranju trajao je punih šest mjeseci.
Animacija 3D Jadere počinje pred ulazom u grad, koji je bio opasan spektakularnim zidinama sa svih strana, dok su na jugoistočnom bedemu bila troja vrata; jedna su služila za promet ljudi, druga za promet robom, a srednji ulaz bio je za različite namjene. Pred vratima su bili prodavači povrća, fizički radnici i uzgajivači stoke koji su svoje proizvode prodavali unutar grada. Amfiteatar je također bio izvan grada, što je vidljivo u sceni u kojoj rimski građani iz amfiteatra idu prema ulaznim gradskim vratima. Decumanus Maximus bila je antička Kalelarga, na istom mjestu gdje se i danas nalazi, širine pet metara s kolnikom od dva metra sa svake strane za pješake, dok se prava urbana vreva može osjetiti odmah po ulasku u grad – jedni kupuju, drugi su prodavači, a nude se robovi, konji, tepisi, ukrasni predmeti, keramika i slično.
„Pronašao sam ilustracije na kojima je vidljivo kako se i u rimsko doba roba sušila na ulici, balkonima i prozorima, isto kao danas u dalmatinskim mjestima“, ističe Ujdur.