Hrvatska turistička zajednica sudjeluje na kongresnom sajmu IBTM World koji se od 28. do 30. studenog održava u Barceloni. Riječ je o jednom od najznačajnijih sajmova u Europi, ali i svijetu, na kojem HTZ već tradicionalno predstavlja hrvatsku kongresnu i incentive ponudu.
„IBTM predstavlja jedno od centralnih okupljališta internacionalne ponude i potražnje u MICE turizmu te je važno promovirati Hrvatsku u takvom renomiranom društvu. Naša zemlja ima snažne temelje za još veći razvoj MICE turizma koji doprinosi razvoju Hrvatske kao cjelogodišnje destinacije. Visoka razina zadovoljstva poslovne klijentele koja nas posjećuje, kao i sve češća organizacija poslovnih skupova diljem Hrvatske dokazuju da kvalitetno koristimo potencijale MICE turizma“, izjavio je Kristjan Staničić, direktor Hrvatske turističke zajednice, nadodavši da smo tijekom 2023. svjedočili oporavku industrije poslovnih putovanja. „Naime, prema International Congress and Convention Associationu, asocijaciji koja prikuplja podatke o održanim međunarodnim poslovnim skupovima, Hrvatska se u ovoj godini nalazi na visokom 33. mjestu u svijetu“, zaključio je Staničić.
Prvog dana sajma zabilježen je velik broj upita i zainteresiranih subjekata za Hrvatsku kao idealnu i sigurnu destinaciju za održavanje kongresnih događanja, a najveći je interes zabilježen od partnera koji organiziraju manje i srednje velike poslovne skupove, a prije svega incentive putovanja.
Kada pak govorimo o hrvatskim destinacijama, najveći je interes iskazan za hrvatske destinacije vezan uz hrvatske zračne luke s najvećim brojem međunarodnih avio linija u pred i post sezoni. Dok je Zagreb zanimljiva opcija prije svega za stručne konferencije, sve više partnera raspituje se za Split ili Hvar kao incentive destinacije, a Dubrovnik kao najpoznatija hrvatska destinacija partnere zanima za sve vrste poslovnih skupova, baš kao i Šibenik koji je jedina destinacija s kongresnim centrom. S druge strane, Istra, Kvarner, Zadar i kontinentalne destinacije zanimljive su susjednim zemljama ponajviše zbog blizine.
Osim Hrvatske turističke zajednice, na sajmu nastupa 19 domaćih suizlagača među kojima su turističke zajednice gradova Zagreb, Dubrovnik, Šibenik i Opatija te različita hotelska poduzeća i turističke agencije. Time je ove godine zabilježen rekordan interes hrvatskih suizlagača za IBTM.
Izuzev individualnih sastanaka domaćih i inozemnih partnera te posebnih prezentacija destinacija za različite skupine kupaca, na hrvatskom je štandu, u suradnji s Hrvatskom gospodarskom komorom, omogućena degustacija vrhunskih domaćih vina i autohtonih gastronomskih specijaliteta, a predviđena je i nagradna igra u sklopu koje sudionici imaju priliku osvojiti putovanje u Hrvatsku.
Dodajmo kako se u Barceloni predstavlja više od 3.000 destinacija i ponuđača koji imaju priliku susresti preko 15.000 profesionalaca iz industrije poslovnih putovanja. Ključni trendovi o kojima se raspravlja tijekom kongresne burze IBTM ponajviše su vezani uz održivost, demografiju, uključivost te Virtual Experience ekonomiju.