Hrvatska turistička zajednica (HTZ) je u mjesecu svibnju krenula u odabir novog koncepta i kreativnog rješenja nastupa na turističkim sajmovima, a sam se odabir proveo uz pomoć Hrvatskog dizajnerskog društva (HDD), koje je i provelo javno pozivni strukovni natječaj. Tako je na natječaj, koji je bio otvoren do 3. srpnja, pristiglo ukupno 9 radova, a Ocjenjivački sud, koji se sastojao od četiri člana HDD-a i tri člana HTZ-a, donio je odluku o tri najbolja rješenja te je umjesto rangiranog odabira dodijelio tri jednakovrijedne nagrade u iznosu od 35.000 kuna s obzirom na ocjenu da se radilo o tri jednakovrijedna rješenja koja u najvećoj mjeri odgovaraju propisanim zahtjevima.
Posebno Povjerenstvo Ministarstva turizma, Hrvatske turističke zajednice i člana Turističkog vijeća je, uzevši u obzir funkcionalnost, procijenjene troškove izrade, dosadašnje iskustvo i multifunkcionalnost, donijelo konačnu odluku te je rad „Povezivanje raznolikost i otvorenost“, tima Grupa + Arhikultura (Tihana Taraba, Filip Despot, Christian Rendulić), odabran za realizaciju. Hrvatska turistička zajednica će u suradnji s odabranim timom doraditi predloženo rješenje koje će se koristiti na sajamskim nastupima slijedećih nekoliko godina, uz mogućnost dorada i izmjena koncepta, no uz zadržavanje ključnih elemenata štanda.
Izbor kreativnog rješenja komentirao je i ministar turizma Gari Cappelli: „Hrvatska je danas jedna od najatraktivnijih svjetskih turističkih destinacija, a kako bi zadržali status hit turističke destinacije moramo pratiti trendove i stalno jačati prepoznatljivost na turističkom tržištu. Upravo zato u promotivnom segmentu Hrvatska mora biti prezentirana kroz odgovarajući suvremeni vizualni koncept koji će moći privući turiste iz cijeloga svijeta. Kontinuirani rast kvalitete u svim segmentima imperativ je rasta konkurentnosti turizma Republike Hrvatske, a svoj doprinos u tome svakako ima ulaganje u kvalitetu vizualnog identiteta, odnosno građenje imidža naše zemlje“, poručio je ministar Cappelli.
U uži su krug ušli i Retail Solutions/Accessus d.o.o. (Roko Bahat, Tin Koprivc, Dora Biočić, Marko Balaša, Karolina Borković, Matej Goreta, Vilim Redza) s radom „Sinergija elemenata motivacije putem osjetila“ te Studio.HR (Bojana Bota, Kora Demel Zadro, Hrvoje Končar) s radom „Hrvatska osobno“. Nagrađeni radovi dobro rješavaju organizacijski i funkcionalni (radni) prostor, nude dosljedno razrađena, prozračna izlagačka rješenja, a njihove specifične razlikovne kvalitete proizlaze iz načina komunikacije sadržaja posjetiteljima. Zajednička im je dobra organizacija prostora, sistematičnost, prostorna otvorenost štanda i komunikacijski atraktori u gornjoj zoni štanda.
Podsjećamo, Hrvatska turistička zajednica je kao partnera odabrala Hrvatsko društvo dizajnera, krovno nacionalno udruženje između ostalog na području grafičkog dizajna, produkt dizajna, dizajna elektronskih medija, tipografije, fotografije, ilustracije te modnog dizajna. HDD potiče afirmaciju pojma, značaja i vrijednosti dizajna u Hrvatskoj te djeluje na uspostavi pravila struke dizajna kao društveno i tržišno relevantne, a kod svojih članova potiče profesionalnu odgovornost i inovativno razmišljanje u dizajnerskoj praksi.